|
Dr Wojciech Fedyk
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego (studia na kierunku geografia regionalna i turystyka ukończone z wyróżnieniem) i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (studia podyplomowe - marketing w turystce i kulturze) oraz uczestnik kilkudziesięciu szkoleń zawodowych w kraju i za granicą. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia na podstawie pracy pt. „Uwarunkowania skuteczności regionalnych organizacji turystycznych w Polsce”.
Zawodowo z turystyką związany od 25 lat jako nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Wrocławskim i AWF we Wrocławiu oraz wykładowca w wyższych szkołach turystyki. Doświadczenia w promocji turystycznej i zarządzaniu uzyskał w latach 2005-2010 jako Dyrektor Biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, a także Prezes Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych (2009-2011) i Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej (2009-2012). Praktykę gospodarczą w turystyce zdobył jako Wiceprezes Zarządu Dolnośląskiej Grupy Turystycznej sp. z o.o., Lider Grupy Dolny Śląsk-Saksonia w projekcie Tourism Partner Europe Intereg III oraz doradca lub pracownik w kilku projektach dotowanych ze środków UE.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, strategii i analiz, projektów promocyjnych i wniosków o dotacje ze sfery rozwoju i promocji turystyki. Pomysłodawca powołania grupy Tourist Consulting oraz Redaktor bloga turystycznego „Porozmawiajmy o turystyce. Praktyczny przewodnik doradztwa turystycznego”. Dziennikarz i felietonista prasy turystycznej. Wielokrotnie nagradzany państwowymi, samorządowymi oraz branżowymi wyróżnieniami za zasługi na rzecz turystyki i promocji: UKFiT, Minister Gospodarki, Minister Sportu i Turystyki, POT.
|
|
|
|
Sławomir J. Wróblewski
Narxoz University, Ałmaty, Kazachstan
Z wykształcenia dziennikarz-politolog, wykładowca akademicki, autor kilkuset artykułów dotyczących branży konferencyjno-kongresowej, edytor i wydawca katalogów i raportów. Prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie rozwoju firm i regionów z wykorzystaniem konferencji, kongresów, eventów biznesowych oraz inwestycji w turystyce biznesowej.
Współzałożyciel i pierwszy prezes Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”. Menedżer Marki Turystyki Biznesowej w programie Unii Europejskiej. Współtwórca polskiego programu „Ambasadorowie Kongresów Polskich”. Inicjator znanych projektów branżowych: Katalogu Obiektów i Usług Konferencyjnych, Targów Turystyki Biznesowej, Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji. W latach 1988-1995 attache kulturalny w Konsulacie RP w Chicago i dyrektor Ośrodka Informacji Turystycznej w Chicago.
Prowadził firmy Meetings Management i Meetings Poland. Był dyrektorem marketingu i sprzedaży w firmach hotelarskich: HOTEL 500, BOSS, ANDERS GROUP. Od 2014 prowadzi Meeting Industry Institute www.meetinginstitute.pl
|
|
|
|
Anna Górska
Business Development Director EXPO XXI Warszawa
ICCA Central European Chapter Chairperson
Doświadczony manager z wieloletnią praktyką w zarządzaniu organizacją, zespołami i dużymi imprezami, działającym na rynku MICE, HoReCa i obiektów kulturalnych. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stanowego Uniwersytetu w Nowym Jorku. Doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w firmie Coca-Cola Beverages Polska i w Hotelu Holiday Inn Gdańsk. Od 2007 roku związana w Gdańską Organizacją Turystyczną i Gdańsk Convention Bureau, w której pełniła funkcję Prezesa Zarządu, odpowiadając za promocję miasta w kraju i za granicą. W tym czasie z sukcesem zrealizowała szereg projektów marketingowych, takich jak wprowadzenie i rozwój na rynku pomorskim innowacyjnej aplikacji GCBeVENT oraz zainicjowanie monitoringu ruchu turystyki biznesowej. Występowała także w charakterze pomysłodawcy i organizatora różnego rodzaju imprez i konferencji poświęconych promocji Gdańska. Za swoją działalność otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. w 2014 roku nagrodę Osobowość Roku w konkursie MP Power Awards, a w 2015 roku odznakę honorową nadaną przez ministra sportu i turystyki „Za zasługi dla turystyki”. Członek krajowych i międzynarodowych organizacji, skupiających profesjonalistów z branży spotkań, w których aktywnie udziela się wolontarystycznie. W latach 2010-2014r. wiceprezes ds. członkostwa w MPI (Meeting Professionals International) Poland. Od 2010r. pełni również funkcję, jako pierwsza w historii Polka, Przewodniczącej Oddziału Europy Centralnej ICCA (International Congress and Convention Association). Członek kapituły krajowych i międzynarodowych konkursów, związanych z przemysłem spotkań m.in. ICCA Best Marketing Award, Eventex Awards, Osobowość Roku MICE Poland i Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Jest wykładowcą akademickim i Ambasadorem CONVENE. Wielokrotnie brała udział jako prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach. Jej pasje to nurkowanie, kino, podróże i gotowanie.
|
|
|
|
Agnieszka Pietrzak
Główny Specjalista w Wydziale ds. Zarządzania Projektami w Urzędzie Miasta Łodzi
Z wykształcenia socjolog, absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Do niedawna pracownik Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi, z wieloletnią praktyką w dziedzinie marketingu miejsc. Współtworzyła Strategię promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź na lata 2010-2016. Odpowiadając za Strategię Marki i liczne działania promocyjne Miasta, z sukcesem realizowała kampanie promujące Łódź w latach 2012-2014 m.in. wielokrotnie nagradzaną kampanię "Łódź Pozdrawia". Na co dzień zaangażowana w szereg projektów marketingowych promujących łódzki sektor kreatywny oraz wspierających kandydaturę Rzeczpospolitej Polskiej i Miasta Łodzi do organizacji EXPO International 2022.
|
|
|
|
Piotr Zmyślony
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Specjalizuje się w problematyce organizacji i zarządzania turystyką w miastach i regionach oraz rozwoju branży spotkań. Prowadzi badania nad skutecznością działania Destination Management Organizations oraz Convention Bureax, internacjonalizacją funkcji turystycznej w miastach oraz sieciowej współpracy biznesowej na rzecz tworzenia produktów turystyki biznesowej. Twórca idei Poznańskiego Barometru Turystycznego oraz doradca Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w zakresie jego wdrażania. Ponadto współpracuje z Polską Organizacją Turystyczną oraz Wielkopolską Organizacją Turystyczną. Współtwórca strategii rozwoju turystyki w Poznaniu oraz aglomeracji poznańskiej w zakresie turystyki biznesowej. Obecnie realizuje projekt dotyczący strategii międzynarodowych realizowanych przez miejskie DMO w Polsce i Europie. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych i kilku książek. Założyciel portalu turystykawmiescie.org.
|
|
|
|
Elżbieta Krzyżanowska
Kierownik Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Absolwentka kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła studia podyplomowe z Coachingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Budowała swoje doświadczenie w tworzeniu relacji biznesowych z klientami i partnerami mBanku w dziale rynków zagranicznych oraz jako specjalistka do spraw budowy i rozwoju marki w firmie Aflofarm. Była trenerem w firmie Biznes Plus, w Akademii Liderów, Szansie na Biznes oraz prezesem w łódzkim klubie Toastmasters. Przez kilka lat prowadziła firmę Connectiva, specjalizującą się w organizacji konferencji, spotkań biznesowych, eventów, świadczącą usługi marketingu i PR oraz kojarzącą sieci Aniołów Biznesu. Z rynkiem kongresów i konferencji związana od roku 2009. Od początku września 2015 pełniła funkcję kierownika w Łódź Convention Bureau, gdzie wspierała łódzki rynek branży MICE. Obecnie pracuje jako Kierownik Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. |
|
|
|
Dr Janusz Majewski
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Wykładowca na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Specjalizuje się w strategiach rozwoju turystyki, tworzeniu produktów turystycznych oraz kreowaniu ich marki, szkoleniach dla samorządów szczebla lokalnego i regionalnego. Jako ekspert UE w programach PHARE TOURIN 2 i 3 odpowiadał za budowanie pierwszych markowych produktów turystycznych w Polsce. Doradca z ramienia UNDP na Białorusi, realizował projekty na Ukrainie, w Republice Mołdowy i w Gruzji. Autor kilku książek i poradników oraz ponad 100 artykułów naukowych i popularno-naukowych. |